“Veilig voelen is een werkwoord. Je moet er zelf iets voor doen”
Hellen Donkers bijt het spits af: “Laat ik beginnen te zeggen dat wij zo ontzettend blij zijn met het resultaat van dit ontwikkeltraject met Trifier. Het geeft zo veel handvatten in de praktijk. Het team zit nu allemaal op één lijn. We kenden Trifier zelf niet. Een combinatie van medewerkers van De Waalboog (VVT) en […]
“We merken dat de medewerkers zichzelf beter toegerust voelen”
Nidos voert als onafhankelijke (gezins-)voogdij instelling, op grond van de wet, de voogdijtaak uit voor Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen. Deze taak wordt uitgevoerd door professionals die, met respect voor de eigen culturele achtergrond van de jongere, vanuit betrokkenheid en met specifieke deskundigheid het belang van de individuele jongere centraal stellen, de regie voeren over zijn ontwikkeling […]
“De Trifier methodiek is nu echt onderdeel van ons, dagelijks, handelen”
Mijzo (voorheen De Riethorst Stromenland) is er voor mensen met ondersteuningsvragen op het gebied van wonen, zorg en welzijn. Hierbij richten ze zich op de kwaliteit van leven van (oudere) klanten. Ze stimuleren de zelfredzaamheid zo veel mogelijk, zodat hun klanten zo lang mogelijk in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen. Anne Snoek werkt er […]
“Het belangrijkste inzicht is meer aandacht en focus op signaleren plus preventie. Meer proactief te reageren”
Humanitas DMH (Dienstverlening aan Mensen met een Hulpvraag) ondersteunt een brede groep mensen; van ernstig meervoudig beperkt tot en met een (licht) verstandelijke beperking en/of met gedragsproblemen. De missie van Humanitas DMH: Bram is gelukkig en doet er toe. Wat heb je als medewerker en team nodig om invulling te geven aan die missie? Iris Idema: […]
“We zijn ons meer bewust van wat er al goed gaat. En medewerkers zijn zelfbewuster geworden. Ze zien wat ze anders kunnen doen”
“Het contact met Mark van Peufflik was er al”, zo vertelt Anette over hoe de samenwerking met Trifier begon. “Door zijn werk bij hen kwam ik met Proteion ook in aanraking met Trifier. En zag ik de gezamenlijke visie zoals wij die ook hebben op leren en ontwikkeling. Trifier zet de werkvloer centraal. Dat wil […]
“Door een langer traject te lopen met Trifier, kunnen we telkens nieuwe dingen bijleren en omzetten naar de praktijk”
Ines: “We merken de laatste jaren dat de doelgroep binnen ambulante begeleiding sterk verandert. Deze verandering gaat gepaard met een toename aan (verbale) agressie en dreiging van fysiek geweld. De ongerustheid over de veiligheid van medewerkers en hun omgeving nam dan ook toe. Naast de cliënten krijg je als begeleider ook met het netwerk te […]
“Met de aangereikte methoden en instrumenten van Trifier merken we dat het team meer grip heeft en zich zekerder voelt”
Hulpvraag “Onze professionals bieden thuisondersteunende diensten voor iedereen, van jong tot oud. Wanneer zij op huisbezoek zijn, doen zich soms situaties voor waarin zij zich kwetsbaar of onveilig voelen. Bijvoorbeeld in situaties waarbij verslavingsproblematiek of psychiatrische ziektebeelden een rol spelen. We willen onze professionals handvatten bieden om hier op een adequate, veilige en cliëntvriendelijke manier […]
“Mensen binnen Yulius zijn terecht kritisch. Dat de waardering omhoog gaat is dan des te mooier om te zien”
Jan Jongbloed vertelt hoe Yulius in contact is gekomen met Trifier. “Binnen Yulius werd, door de fusie, duidelijk dat er nu gewerkt werd met twee verschillende ‘stijlen’ agressietraining in de organisatie. De tot dan apart opererende fusiepartners waren op verschillende wijzen getraind. Die twee stijlen wilden we integreren. We hadden een helder beeld met wat […]
“Trifier’s manier van trainen zorgt voor bewustwording. Medewerkers kunnen situaties ombuigen. En duidelijke grenzen stellen”
”Als er agressie is dan ben je al te laat, vind ik. In ons werk willen we dat voorkomen, je moet het vóór zijn”, zo begint Jan het gesprek. Hij wilde de medewerkers laten trainen om beter in staat te zijn onder druk samen te werken en onveilige situaties op tijd te signaleren. Een collega […]
“Het inzicht dat wij zelf ook een rol spelen in het ontstaan van agressie en dus ook een rol hebben in het voorkomen van agressie”
“Zorggroep Elde Maasduinen had behoefte aan scholing rondom het omgaan met agressie. Zowel fysiek als verbaal. Deze behoefte was er al langer maar werd versneld door de opname van een cliënt met fors agressief gedrag waardoor diverse medewerkers zich niet meer veilig voelden op de werkvloer. We zijn bij Trifier uitgekomen op basis van de […]