Trainingen in de welzijnssector
Trainingen voor medewerkers in de AGZ, GGZ, VVT en VGZ
Medewerkers in de welzijnssector zoals maatschappelijke opvang, dak en thuislozen opvang, verslavingszorg en jeugdwerk hebben te maken met cliënten of deelnemers en soms hun sociale netwerk. In dat contact kan er sprake zijn van emoties, spanningsopbouw en soms zelfs van dreiging en grensoverschrijdend gedrag. Trifier biedt een uitgebreid scala aan trainingen en ontwikkeltrajecten waarmee medewerkers worden toegerust met de houding, kennis en vaardigheden om klantgericht te werken en tegelijkertijd de veiligheid voor zichzelf en anderen te waarborgen.
Voor WIe?
Deze trainingen zijn bedoeld voor hulpverleners in de welzijnssector die werken met spanningsopbouw en complexe situaties en die zich willen ontwikkelen op het gebied van het stellen van grenzen, het de-escaleren en ten goede laten keren van de communicatie.
Inzicht, kennis en kunde
Deelnemers krijgen inzicht in hun eigen reactie-, omgangs- en communicatiepatronen ten aanzien van conflictsituaties en agressiehantering. Daarnaast ontwikkelen zij kennis en kunde op het gebied van het signaleren van spanningsopbouw en het interveniëren op grensoverschrijdend gedrag.
Ze zijn in staat om een veilig leer-, woon- en werk-klimaat te waarborgen en daar waar sprake is van een onveilige situatie, zijn zij in staat om op een verantwoorde manier in te grijpen en zo het gevaar voor alle betrokkenen te beperken.