Agressie trainingen voor de zorg
TRAININGEN VOOR MEDEWERKERS IN DE AGZ, GGZ, VVT EN VGZ
Agressie trainingen in de zorg worden door Trifier aangeboden aan medewerkers in de gezondheidszorg zoals ziekenhuizen, psychiatrische instellingen, ouderenzorg en verstandelijk gehandicaptenzorg. Deze medewerkers hebben te maken met cliënten of patiënten en hun naasten. In dat contact kan er sprake zijn van emoties, spanningsopbouw en soms zelfs van dreiging en grensoverschrijdend gedrag. Trifier biedt daarom een breed scala aan agressie trainingen en ontwikkeltrajecten voor de-escalerend werken in de zorg. Deze trainingen en methodieken stellen medewerkers in staat klantgericht te werken, terwijl zij ook hun eigen veiligheid en die van anderen waarborgen.

- Basistrainingen de-escaleren en omgaan met agressie
- Omgaan met grensoverschrijdend gedrag
- Omgaan met agressie op de Spoedeisende Hulp
- Verstoorde werkelijkheid
- Regievoeren onder spanning
- Sociale veiligheid (ongewenst/grensoverschrijdend gedrag)
- Persoonsgerichte zorg
- Fysieke vaardigheden (MPU, PAAZ, SEH)
- Samenwerken onder druk
- Persoonsgerichte zorg
- Fysieke vaardigheden (ouderen)
- Veilig werken op de D-Zep
- De-escaleren bij mensen met een dementieel beeld
- Herstelgericht werken op een HIC
- Scenariotraining alarmlopen
- Training Veilig Ambulant werken
- Basistrainingen omgaan met agressie (Ambulance)
- Verstoorde werkelijkheid (Ambulance)
- Omgaan met grensoverschrijdend gedrag (Ambulance)
Trainingen in de zorg
Deze trainingen en begeleidingsmethodieken zijn bedoeld voor professionals uit de gezondheidszorg die werken met spanningsopbouw en complexe situaties en die zich willen ontwikkelen op het gebied van het stellen van grenzen, het de-escaleren en ten goede laten keren van de communicatie.
Wat kun je verwachten?
De trainingen voor de zorg zijn ontworpen om medewerkers niet alleen theorie te bieden, maar vooral praktische vaardigheden die direct toepasbaar zijn in hun dagelijkse werkzaamheden. Hierbij combineren we theorie met rollenspellen, casuïstiekbesprekingen en groepsdiscussies, waardoor deelnemers de kans krijgen om scenario’s te stimuleren die zij in de realiteit kunnen tegenkomen.


Resultaat
Inzicht, kennis en kunde
Deelnemers krijgen inzicht in hun eigen reactie-, omgangs- en communicatiepatronen ten aanzien van conflictsituaties en agressiehantering. Daarnaast ontwikkelen zij kennis en kunde op het gebied van het signaleren van spanningsopbouw en het interveniëren op agressie en de-escalerend werken in de zorg.
Ze zijn in staat om een veilig leer-, woon- en werk-klimaat te waarborgen en daar waar sprake is van een onveilige situatie, zijn zij in staat om op een verantwoorde manier in te grijpen en zo het gevaar voor alle betrokkenen te beperken. Download de gratis checklist voor heldere inzichten in veilig werken bij incidenten.
Omgaan met agressie in de zorg
Bij Trifier zijn we ons bewust van de gevoeligheid rondom het woord ‘agressie’ en proberen we deze term daarom zo veel mogelijk te vermijden in onze teksten en trainingen. We begrijpen echter dat er veel vragen zijn rondom dit onderwerp, vandaar dat we de term in sommige gevallen uitlichten op deze pagina.
Onze trainingen zijn gericht op het ontwikkelen van praktische vaardigheden en strategieën die helpen bij het hanteren van complexe communicatie en spanningsvolle situaties. Wij geloven dat het vermijden van de term ‘agressie’ stigmatisering vermindert en een transparante dialoog bevordert, wat cruciaal is voor effectieve conflictresolutie.
Onze missie sluit nauw aan bij deze benadering, waarbij we organisaties en hun medewerkers uitrusten met de kennis, houding en vaardigheden die nodig zijn om veilig en respectvol te reageren in complexe situaties. Dit stelt ons in staat om een positieve en klantgerichte benadering te behouden en de focus te leggen op effectieve communicatie, zelfs onder de meest uitdagende omstandigheden.
* Klanten aan het woord *
Twijfel je over de juiste training of programma?
Onze accountmanagers helpen je graag bij het vinden van de juiste training die past bij jouw leervraag.
Bel ons voor advies op +31 (0)161 231118.